Сьогодні автомобільні крани потрібні в різних сферах діяльності людини завдяки маневреності та функціональності. Це самохідна спецтехніка, яка швидко та ефективно виконує практично будь-які будівельні та вантажно-розвантажувальні роботи. Перші автокрани з різною вантажопідйомністю мали дещо інший вигляд та функціонал, про що й поговоримо далі.
Сьогодні автомобільні крани можна купити на сайті ПП «Маштранс», де реалізація техніки ведеться без посередників. Для роботи на невеликому майданчику достатньо автокрана вантажопідйомністю 16 т. Для підйому значного вантажу на висоту підійде потужний автокран вантажопідйомністю 25 тонн. Усі машини мають офіційну гарантію від виробника та відповідну документацію.
Автомобільні крани: історія виробництва перших машин
Перші автомобільні крани були повноповоротними і в Україні випускалися Одеським заводом, а післявоєнний час їх модельний ряд значно розширюється. Характерною особливістю перших машин є механічний привід механізмів і лише після сімдесятих років техніка обладнується телескопічною розсувною стрілою та оснащується гідравлічним приводом.
Її функціонал значно розширюється, що дозволяє виконувати низку складних робіт у сфері будівництва та сільського господарства. З 1957 року Львівський завод випускав невеликі автокрани з об'ємним гідроприводом 4030, які мали вантажопідйомність лише 500 кг. Встановлювалася техніка на шасі ЗІЛ-164. Такі машини мали обмежений функціонал і не виправдовували очікувань, що спричинило випуск інших моделей з вантажопідйомністю 610 і 1.000 кг.
Окрім автокрана ЛАЗ-690 Львівським заводом було сконструйовано та випущено модель ЛАЗ-690А. Її було змонтовано на шасі ЗІЛ-130. Але експеримент був вдалим, а сама конструкція не виконувала своє призначення повною мірою. Надалі її модернізували збільшивши вантажопідйомність автокрана до 4 тонн. Внаслідок цього спецтехніка випускалася під маркою К-46.
Не менш загадковою моделлю, що випускалася Дрогобицьким автокрановим заводом, була машина ЛАЗ-690Б. Її було змонтовано на базі ГАЗ-53А. Такі моделі не виправдали надій та не були допущені до серійного випуску.
В яких містах в Україні раніше випускалися автокрани з різною вантажопідйомністю
Вперше в Україні було запущено серійне виробництво автокранів ЛАЗ-690 у 1950-х роках Львівським автобусним заводом. Рішення випускати автокрани було спонтанним, а напрацювань як таких і не було. Перші екземпляри були спущені з конвеєра у 1951 році. Прототипом автокрана стала модель техніки, яку пригнали з Дніпропетровська. Автокран мав вантажопідйомність 3 т, а встановлювали його на шасі ЗІС-150. Призначенням такої техніки було виконання вантажно-розвантажувальних робіт, переміщення будівельних блоків та контейнерів. В результаті було створено автомобіль, який виконував нескладні завдання та відрізнявся мобільністю. Серійне виробництво ЛАЗ-690 розпочалося з 1955 року.
Починаючи з 1965 року, такі автокрани почав випускати і Дрогобицький автокрановий завод, використовуючи при цьому шасі від ЗІЛ-164А. Слід зазначити, що спецтехніка такого типу лише частково виконувала функції повноцінного будівельного крана.
Варто відзначити і Бровари, де з 1989 року функціонує автомобілебудівне підприємство ВАТ «Стріла», яке спеціалізується на автомобільних кранах на шасі КрАЗ та КамАЗ. Надалі разом із Дрогобицьким заводом вони стануть єдиними потужними виробниками автомобільних кранів в Україні.
Автокрани «Силач» вантажопідйомністю 25 т Дрогобицького заводу: історія становлення
Одним із передових великих заводів з виготовлення автокранів в Україні є Дрогобицький завод, який свою роботу розпочав у далекому 1959 році. А вже з 1966 року було налагоджено виробництво перших автокранів ЛАЗ, вантажопідйомність яких становила лише 3 т. Це були прості в управлінні маневрені машини, потужності яких вистачало на певний вид робіт.
З 1973 року на підприємстві виготовляються автокрани із гідравлічним приводом. Техніку під маркою «Силач» було випущено 1990 року. Потужні мобільні машини мали широкий функціонал та могли виконувати роботи швидко та ефективно. Тільки на початку 2000-х було розроблено та вироблено автокрани вантажопідйомністю 25 т. Їх використовують і сьогодні. Завдяки значній довжині та швидкості телескопованої стріли, техніка швидко піднімає вантажі на потрібну висоту. Сучасні моделі встановлюються на шасі МАЗ та КрАЗ, що робить їх прохідними практично на будь-яких ґрунтах. Сьогодні стрілові крани виконують широкий спектр робіт у різних галузях та умовах незалежно від температурних показників. Автокрани можуть експлуатуватися у складних кліматичних умовах та виконувати свою роботу на глинистих ділянках. Їх використовують під час прокладання трубопроводів, на кар'єрних розробках, у будівництві. Це незамінна техніка під час будівництва доріг.
Автокрани вантажопідйомністю 16, 25 та 35 т: які моделі сьогодні можна купити
Методом експериментів, проб та помилок автокрани сьогодні виробляються різними містами України. Це і марка «Силач» та функціональні самохідні машини PALFINGER-SANY. Автокрани вантажопідйомністю 16 тонн і більше обладнані потужними двигунами, що забезпечує швидке піднесення вантажу. Завдяки маневреності машин можна виконувати роботи навіть у стиснених умовах, переміщуючи вантаж над спорудами. Автокрани PALFINGER-SANY активно використовуються в Україні в нафтовидобувній, морській та енергетичній сфері. До 2019 року машини могли підіймати вантажі до 35 т. З другої половини 2019 року ведеться виробництво автокранів вантажністю до 50т на шасі МАЗ. Відмінні технічні характеристики та доступна ціна автокранів робить їх затребуваною технікою на будь-якому підприємстві та будівельному майданчику.
Оформляючи замовлення безпосередньо від виробника, можна розраховувати на консультативну підтримку, допомогу протягом гарантійного та післягарантійного терміну. До того ж така техніка довго виконуватиме своє завдання, оскільки кожна модель має офіційну гарантію.