Кошик
11 відгуків
ул. Стебницька,, Трускавець, Україна
+380 (67) 353-71-54
+380 (66) 005-25-49
Автокраны и все для автокранов от «Маштранс»
Кошик

Що таке опорно-поворотний пристрій (ОПУ) на крані?

Що таке опорно-поворотний пристрій (ОПУ) на крані?

 

За рахунок відносної компактності габаритів та конструкції, ОПУ застосовуються у всілякій техніці – автокранах та маніпуляторах, екскаваторах та землерийних машинах, поворотних столах і навіть сучасних вітряках. Вибрати відповідні опорно-поворотні пристрої для автокранів - завдання не з простих. У статті намагатимемося розібратися і з'ясувати, що необхідно знати покупцю, щоб зробити правильний вибір.

 

 

Принципова схема автокрана


Автокран можна розділити на 2 складові. А саме:

  • неповоротну або несучу;
  • поворотну.

Неповоротна частина автокрана

З приводу першої, неповоротної частини, можна сказати, що мало- або середньотоннажних автокранів вона, як правило, вільно виконана — тобто. поворотний сегмент встановлюється на вже існуючі шасі інших виробників. Наприклад, автомобільний кран кс-55713 "Галичанин" може бути встановлений на шасі КАМАЗ або Маз. У випадку з великотоннажними кранами — здебільшого шасі проектується та виготовляється під конкретну спецтехніку.

На шасі встановлюється опорна рама - жорстка металева конструкція, зварена з поперечно балок під розміщення зовнішніх виносних опор («лап» або аутригерів), завдяки яким опорний контур збільшується, що додає додаткову стійкість всій кранової установки, коли та знаходиться в процесі роботи. У центрі опорної рами встановлюється фланець під монтаж ОПУ. Вся конструкція до базового шасі фіксується болтами.

Поворотна частина автокрана

Поворотна рама або платформа — основа, на якій розміщена кабіна з органами управління та приладами оператора-кранівника та механізми, що забезпечують маніпуляції зі стрілою та переміщенням вантажів. А саме:

  • телескопічна стріла з механізмом зміни її вильоту;
  • поворотна платформа та механізм повороту,
  • лебідка механізму підйому,
  • кабіна оператора з органами управління,
  • електроустаткування;
  • противагу,
  • гідроапаратура із трубопроводами.

 

 

Опорно-поворотний пристрій автокранів

 

Для того, щоб обидві складові діяли як єдиний механізм, використовується внутрішні поворотні опори для автокранів.

За великим рахунком, ОПУ — підшипник великогабаритного розміру, який встановлюється на вал-шестірню редуктора механізму повороту несучої частини крана і їй же приводиться в дію. Механізм обертання також включає редуктор повороту, а також гідромотор.

Опорно-поворотні пристрої автокранів можуть бути як кульковими, так і роликовими. Перший варіант внутрішньої поворотної опори автокрана - радіально-пружний кульковий підшипник, що складається з:

  • внутрішнього кільця;
  • вінця;
  • кульок, які розташовуються між першою та другою.

Роликовий варіант внутрішньої поворотної опори автокрана - це вже два кільця та вінець. У кільці розточені спеціальні доріжки, куди розміщуються кульки або ролики. Одні виступають у ролі тіл кочення та їх укладання робиться через один таким чином, щоб одні були задіяні для утримання опорних навантажень, інші відривають.

Ще внутрішні поворотні опори можна класифікувати за типом зачеплення. Можуть бути:

  • з внутрішнім;
  • із зовнішнім.

Різні модифікації, роки випуску, вантажопідйомність - це впливає на вибір ОПУ. Наприклад, на автомобільний кран кс-55713 підходить ОПУ-1451 (40 отворів) – однорядна опора на кульках із зубами зовнішнього зачеплення. Але до іншого крана з аналогічними характеристиками воно може вже не підійти через такі нюанси, як висота зубів, кількість отворів кріплення та іншого. Тому, у всьому цьому різноманітті краще довірити розумітися професіоналам.

Крім з'єднання поворотної та несучої частин, ОПУ виконує такі функції, такі як:

  • легке та плавне обертання поворотної частини навколо вертикальної осі.
  • прийом та перерозподіл навантажень у процесі роботи на зовнішні виносні опори автокрана, що підвищує стійкість та запобігає перекиданню кранової установки.

На зовнішніх виносних опорах автокрана потрібно зупинитися докладніше, тому їх важливість складно переоцінити. Саме їх неправильне використання у більшості випадків є причиною аварійних ситуацій та поломки обладнання.

Виносними опорами (аутригерами або лапами) називаються механізми, що встановлюються на рамі, завдяки яким при приведенні автокрана в робочий стан його опорний контур збільшується. Розрізняють:

  • зовнішні відкидні опори автокрана;
  • зовнішні висувні опори автокрана;
  • зовнішні поворотні опори автокрана.

Головна відмінність зовнішньої відкидної від зовнішньої поворотної опори полягає в тому, що кріплення до опорної рами першою виконується за допомогою шарніра з горизонтальним пальцем, тоді як кріплення зовнішньої поворотної опори шарніром, де палець вертикальний. На сучасних автокранах, таких як автомобільний кран кс-55713 у більшості випадків застосовуються зовнішні поворотні опори та зовнішні висувні.

На малюнку нижче представлено схематичне зображення зовнішньої поворотної опори, яка складається з поворотної балки 1 має складну конфігурацію, яка одним своїм кінцем з'єднана вертикальним шворнем 2 з вушком 3 опорної рами 4. На другому кінці зовнішньої поворотної опори в спеціальній обоймі 5 кріпиться гідроопора 6. роботі шток упирається на черевик 7, встановлений на спеціальну підкладку 8. Перебуваючи в транспортному положенні, фіксація зовнішньої поворотної опори проводиться підпружиненим пальцем 9 з фіксатором 10.

 

Ознаки неполадок у роботі ОПУ

 

Основними ознаками, що свідчать про те, що опорно-поворотний пристрій для автокрана має проблеми, є:

  • сильний скрип, підклинювання чи навіть заклинювання поворотної частини крана в момент її повороту;
  • люфт поворотної платформи, що виникає в той час, коли автокран рухається по нерівностях.


Для заміни опорно-поворотного пристрою для автокрана потрібно насамперед знання номенклатурного номера моделі та дуже бажано VIN номер. На жаль, у цьому випадку навіть точні розміри, зняті самостійно, у багатьох випадках не допоможуть, адже ОПУ, як уже говорилося раніше, може відрізнятися за внутрішнім пристроєм. Це і характер елементів кочення - кульки або ролики та кількість їх рядів, і характер експлуатації обладнання. За довгі роки роботи та продажу різних ОПУ, зовнішніх та внутрішніх поворотних опор та інших запчастин в Україні, у ПП «Маштранс» накопичився багатий досвід. Експерти компанії готові підібрати оптимальне рішення. Якщо виникли питання, ви можете поставити їх нашим менеджерам. Контакти вказано.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner