Будь-яка техніка рано чи пізно потребує ремонту. Автокрани далеко не виняток. Тому для їх власників, найчастіше актуальним є питання купівлі запчастин, особливо таких, як штоки гідроциліндрів для спецтехніки, які зазнають величезних навантажень при експлуатації, виходять з ладу і підлягають заміні.
Пристрій та принципова схема гідроциліндрів
Гідроциліндри - об'ємні гідродвигуни, які прямолінійними зворотно-поступальними рухами щодо корпусу перетворюють енергію, що надходить, від нагнітуваного потоку робочої рідини в корпусі (гільзі) в механічну і передають її на виконавчий механізм.
Як і всі механізми, гідроциліндр складається з деталей, головними з яких є:
- гільза - міцний корпус, в якому розміщується поршень із прикріпленим штоком, що виходить назовні.
- поршень гідроциліндра - серце, своєрідна опора, на яку кріпиться шток.
- шток гідроциліндра - один з основних конструкційних елементів, що передає зусилля від поршня. Може бути повнотілим або порожнистим.
Принципова схема роботи така. Робоча рідина, що надходить у закритий простір (гільзу), впливає на поршень і переміщає його разом з прикріпленим до нього штоком, який проходячи через отвір у кришці циліндра забезпечує роботу потрібного агрегату або механізму. Щоб уникнути витоків рухомих і нерухомих сполук, а також перетікання робочої рідини з порожнини в порожнину, проводиться герметизація захисними та кільцями ущільнювачів і прокладками.
Може здатися, що шток гідроциліндра, це звичайний залізний штир, що з'єднує поршень із рухомими механізмами. Але це лише на перший погляд. У процесі експлуатації на нього впливають серйозні навантаження, нагрівання, і навіть таке незначне ушкодження, як глибока подряпина, може призвести до стравлювання тиску, і, як наслідок - втрати потужності. Не варто забувати і про всюдисущу корозію, що не щадить метал.
Шток циліндра для автокрана - виріб, термін служби якого становить кілька років без необхідності спецобслуговування або заміни. А щоб такого терміну було досягнуто на практиці, виробляти його потрібно з високоміцних сплавів, наприклад, таких як Ck45, 20MnV6, ст35, 45, 40Х, 30ХГСА. Тертя і зношування ущільнень слід мінімізувати за рахунок правильно виконаної форми виробу, яка повинна бути абсолютно прямою і мати гладку поверхню. Крім всього, загартування матеріалів температурою або струмами високої частоти (ТВЧ) запобігають передчасному зносу, а додатково нанесене хромоване покриття захистить від корозії. При дотриманні цих вимог шток циліндра для автокрана витримуватиме без вигинів та деформації значні навантаження та протистоятиме згубним впливам навколишнього середовища тривалий час.
Вибір штока гідроциліндра для спецтехніки
Для того, щоб вибрати відповідний шток гідроциліндра для спецтехніки, зокрема для автокрана або іншого підйомного обладнання, потрібно знати як мінімум:
- назву та характеристики самого гідроциліндра;
- діаметр поршня.
Вся інформація може знаходитися в супровідних документах або корпусі виробу. Виходячи з них можна підібрати необхідний за всіма параметрами штоки. Також потрібно не забути, що він повинен бути виготовлений з матеріалів і мати характеристики, що описуються трохи раніше: загартування, покриття і т.д. Але найкращий варіант — одразу звернутися безпосередньо до фахівців.
В Україні, ПП «Маштранс» займається продажем нових автокранів від виробника та сервісним обслуговуванням вантажопідйомної спецтехніки, а також реалізацією запасних частин та комплектуючих. Висококваліфіковані співробітники допоможуть підібрати найбільш підходящий шток гідроциліндра для спецтехніки або іншого обладнання, який точно відповідатиме всім вимогам.