Переваги пневматичних КОМ для самоскидів

Коробки відбору потужності «КОМ» здебільшого встановлюються на систему коробки передач. У сучасній спецтехніці допускається монтаж на роздавальної коробки. Розглянемо основні переваги пневматичних КОМ для самоскидів та порівняємо їх із механічними.
Технології призвели до того, що більшість автомобільних шасі вантажного класу мають пневматичні приводні гальма. Найбільш логічним для таких систем є встановлення пневматичної коробки відбору потужності для керування надлишковим тиском повітря.
Пневматичні КОМ для самоскидів: основні переваги
Перша перевага буде помітна вже на етапі монтажу, пневматичні трубки зручні у прокладанні. Крім того, є невеликий допустимий радіус вигину.
Якщо розглядати пневматичні КОМ для самоскидів з точки зору ремонтопридатності, то на сучасному ринку представлено безліч фітингів, трубок і клапанів, які мають високі показники стійкості до корозії та тривалий експлуатаційний термін.
Управління пневматичними КОМ для самоскида виконується з кабіни, для цього в систему впроваджуються різні сучасні ергономічні перемикачі. Таке використання допускається за умови, що трубки можуть бути прокладені до кабіни.
Досить значною перевагою пневматичних КОМ для самоскидів є простота установки. Стандартний комплект пневматичного керування складається з фітингів, кабелю, пневматичної трубки, клапана та ряду допоміжних кріпильних елементів. Автоматизація функцій безпеки керування дозволяє виключити ситуації випадкового включення пневматичної КОМ для самоскидів.
Розглядаючи безліч переваг, постає питання — чому механічні системи були повністю замінені пневматичними коробками відбору потужності? Вся справа в тому, що пневматика не може бути реалізована на авто без штатної пневматичної системи.
Порівняння механічних та пневматичних КОМ для самоскидів
Механічні коробки відбору потужності поступаються пневматичним КОМ для самоскидів у функціональності та зручності управління, проте виграють у надійності та простоті.
Пневматичні КОМ вимагають значно меншого зусилля для керування. Особливо чітко це спостерігається в роботі за низьких температур, коли в механічній системі замерзає мастило, що знаходиться між зовнішньою оболонкою та тросом.
На відміну від пневматичної КОМ для самоскидів, "механіка" вимагає від оператора підвищеної уваги. Крім цього, не передбачено автоматизації захисту від включення. Не заперечуватимемо той факт, що в тросове управління передбачено фіксатор важеля. Однак на його основі не можна побудувати навіть мінімально функціонувальну автоматичну систему блокування.
Пневматична система значно простіша в установці. Зумовлено цю перевагу тим, що «механіка» має досить жорсткий трос із радіусом вигину в межах від 400 до 600 мм.
Недоліки, які були виявлені в КОМ з механічним керуванням, відсутні у систем, що працюють «на вакуумі». Установка допускається у автомобілях без штатної пневматичної системи. Монтаж має подібність до пневматичної КОМ для самоскида, проте значно поступається йому в надійності та довговічності. Також "пневматика" виграє в енергетичному потенціалі.
На цьому етапі розвитку ніші КОМ пневматичним моделям належить пальма першості за кількома параметрами. Так, система не універсальна, має обмеження в установці, але залишає далеко позаду механічних та вакуумних «побратимів».