Шток є однією з основних деталей, з яких складаються гідроциліндри автокрана. Його функція полягає у передачі зусилля від поршня. Конструктивно шток гідроциліндра автокрана є металевим стрижнем із заданими параметрами, виготовлений зі сталі 35Х, 40Х, 45Х, 30ХГСА або закордонних аналогів, зокрема, марок Ck45 і 20MnV6. Для збільшення міцності та експлуатаційних властивостей зверху наноситься хромоване покриття.
Основні несправності штока гідроциліндра автокрана
Шток - деталь, яка має досить серйозні навантаження. Ряд несправностей цілком підлягає виправленню і ремонту, інші ж вимагають виключно заміни деталі.
Найбільш поширені несправності штоків гідроциліндрів автокранів пов'язані із забрудненням гідравлічних рідин, зміною геометрії штока, а також пошкодженням його підшипників.
Причини несправностей: підвищене зношування деталі при інтенсивній експлуатації в складних умовах, задираки, подряпини, потертості на поверхні, сколи та тріщини. Якщо деталь не проходить систематичного огляду та профілактики навіть хромування поверхні не зможе виключити перерахованих вище факторів.
Повна заміна штока гідроциліндра автокрана потрібна під час його деформації. У цьому випадку деталь може набувати бочкоподібної або конусної форми. Як показує практика, такі деформаційні зміни нерідко пов'язані з порушенням експлуатаційних вимог, зокрема надмірним навантаженням, яке не враховує технічних параметрів гідроциліндра автокрана, використанням низькоякісних засобів при обслуговуванні, а також несвоєчасною заміною гідравлічної рідини.
Наслідки несправностей штока гідроциліндра спецтехніки
Ігнорування, на перший погляд, незначних пошкоджень штока гідроциліндра автокрана може призвести до потрапляння пилу, піску та різних домішок до системи. Це все негативно позначається на експлуатаційному терміні та функціональності гідравлічної системи, а також спричиняє ламання сполучених вузлів, зокрема запірної арматури, розподільного клапана та гідропомпи.
Зміна співвісності гідроциліндра та штока може змінитися. Це призводить до збільшення навантаження на кріплення та ущільнювачі.
Ознаки пошкодження штока гідроциліндра автокрана та його підшипників
Перші ознаки пошкодження можна визначити навіть при візуальному огляді:
- ущільнення штока мають нерівномірне зношування тільки з одного боку;
- шток має вигин понад 0,15 мм за кожен метр своєї довжини;
- гільзи циліндра та штоки поршня стираються майже по всій довжині;
- на поверхні є шорсткість понад 0,4 мікрона.
Ще одна часта причина, що запускає цілу низку пошкоджень - забруднення гідравлічних рідин. Абразивні частинки ушкоджують не тільки ущільнювачі, а й поверхню штока гідроциліндра автокрана. Візуально забруднення можна діагностувати за мітками на поверхнях підшипників штока. Розв'язання проблеми не потребує повної заміни штока, достатньо фільтрації та встановлення ущільнювачів скребкового типу.
Чому необхідно міняти шток гідроциліндра автокрана
Вигини штока, які проявляються у вигляді тріщин на хромованій поверхні, можна випрямити під гідравлічним пресом і потім знову покрити деталь хромом. Однак такий «ремонт» допустимий лише за незначної зміни геометрії. Крім того, пам'ятайте, що подібна робота над деталлю призводить до зменшення діаметра основного металу, що неминуче призведе до скорочення терміну експлуатації. Тому шток рекомендується змінювати на новий.